Drempelvrij op fietsvakantie

10.06.2022

Een fijne fietsvakantie voor personen met verminderde mobiliteit? Natuurlijk! Toerisme Provincie Antwerpen presenteert reisorganisaties en vrijetijdsverenigingen een bouwpakket voor een drempelvrije fietsvakantie langs de Kempenroute.

Het project ‘Op drempelvrije fietsvakantie in de Kempen’ kadert binnen het actieplan Drempelvrij Toerisme:

• Tientallen vrijwilligers screenden de Kempenroute, een van de icoonfietsroutes in Vlaanderen.
  • Toerisme Provincie Antwerpen realiseerde een gedetailleerde kaart en een draaiboek met praktische info.
  • Reisorganisaties vzw Project U/TURN en WeTravel2 en Het GielsBos, een voorziening voor volwassenen en kinderen met een beperking, organiseerden testvakanties.

Creëer je fietsvakantie

Werk je graag zelf een drempelvrije fietsvakantie uit?
Toerisme Provincie Antwerpen biedt je:

• kaart Kempenroute met toegankelijkheidsinfo over traject, logies, attracties, restaurants en cafés, picknickplekken en sanitair;
  • draaiboek met praktische info over beschikbare service en assistentie (van verhuur aangepaste fietsen tot buddywerking);
  • ondersteuning bij promotie, met o.a. sfeerfoto’s en routekaartjes.

Bekijk een video over de drempelvrije fietsvakantie van Hannelore en buddy Tine:

Lees meer over Drempelvrij Toerisme.