Kempen AUTdoor

05.06.2023

Kempen AUTdoor? Acht gezinnen met kinderen met ASS genoten in Kasterlee van een avontuurlijke vakantie. Uitdagend, stressvrij én plezant!

Drempels wegwerken, het toeristische aanbod uitbreiden en de vakantieparticipatie verhogen: dat beoogt het actieplan ‘Drempelvrij Toerisme’ van Toerisme Provincie Antwerpen.
Met daarbij baanbrekende initiatieven zoals Kempen AUTdoor, een actieve natuurvakantie voor kinderen met autismespectrumstoornis en hun familie.

Kempen AUTdoor kort

• avontuurlijke driedaagse in Kasterlee, met o.a. overnachting in glampingtent, workshops in het groen en kanotochtje op Kleine Nete;
  • intensieve voorbereiding en begeleiding ter plaatse;
  • feedback deelnemers: “Wanneer volgt tweede editie?”, “Topweekend!” of “Wij gaan volgende keer opnieuw mee”;
  • dank aan partners provincie Antwerpen, Toerisme Vlaanderen, Ark van Noë, De Schaapskooi, Rewilding, Toerisme Voor Autisme en Visit Kasterlee.

Autismevriendelijke aanpak

Kies jij ook voor een autismevriendelijk onthaal?

• Volg het voorbeeld van deze autismevriendelijke attracties en logies.
  • Neem binnenkort deel aan een vormingsmoment rond ASS. Details volgen.