Provinciale Levenslijn voor toeristische ondernemers

09.03.2021

Aansluitend bij het Vlaams stimulusprogramma maakt de provincie Antwerpen 250.000 euro vrij voor een Provinciale Levenslijn. Het programma ondersteunt kleinschalig logies om toekomstgerichte investeringen rond digitalisering en ecologische duurzaamheid te doen.

De steun is prioritair gericht op ondernemingen die vallen binnen de provinciale toeristische werking, de bestemmingsregio’s Scheldeland en Kempen.

Enkele voorbeelden van investeringen die in aanmerking komen voor subsidie:
-      ingrepen rond water- en energiebesparing of afvalpreventie
-      uitbouw van een kwalitatieve en gebruiksvriendelijk website
-      aansluiting bij het online boekingssysteem van Logeren in Vlaanderen Vakantieland
-      inspanningen om het Green Key label te behalen.

De provinciale steun bestaat uit 100% voorfinanciering van de uitgaven, waarvan 75% in de vorm van een renteloze lening over 5 jaar en 25% subsidie die niet hoeft worden terugbetaald, met een maximumbedrag van 20.000 euro per dossier.

Lees alle details over het programma Levenslijn.
Dien voor 31 maart je steunaanvraag in via dit formulier.