Imagocampagne #tuurlijkda

28.08.2020

Voor wie thuis de muren oploopt of coronamoe is, werkte het provinciebestuur en diverse andere partners een opvallende #tuurlijkda campagne uit.
Toerisme Provincie Antwerpen werkte er aan mee zodat ook de toeristische ondernemers hopelijk snel opnieuw positief in beeld komen.

Met de campagne maken we mensen duidelijk dat het helemaal ok is om te komen genieten in onze provincie. Zo willen we jou, als ondernemer, én je sector een duwtje in de rug geven.
Draag je graag je steentje bij? Dat kan heel eenvoudig. Zes weken lang lopen er acht advertenties op Facebook en Instagram. De boodschap kan zich nog verder verspreiden, als jullie de berichten plaatsen de op eigen sociale media kanalen. Bekijk de info over de campagne en de filmpjes op de website van provincie Antwerpen. Per thema vind je er filmpjes die je kan gebruiken als gewone post en filmpjes voor stories.

Hoe ga je te werk?

1/ Ga onderaan de pagina naar Downloads.

2/ Kies of je een gewone post of een story wil delen.

• Voor een gewone post download je het Zipbestand TuurlijkDa – Facebookposts
     => Kies het filmpje dat je wil posten.
     => Post het filmpje vanuit je profiel op Instagram en/of Facebook.
     => Zet er een persoonlijke boodschap bij en lok reacties en likes uit.

Bijvoorbeeld:
            Filmpje hotel + Ook bij ons kan je op je beide oren slapen. Check onze website en boek snel je weekendje weg.

• Voor een story kies je eerst het thema en download je de bijbehorende zip.

De Zipbestanden beginnen telkens met de naamgeving ‘Instagram_....’.

In het Zipbestand zitten drie korte filmpjes. Post ze meteen in de juiste volgorde achter elkaar in Instagram Stories.

Stories werken het best bij Instagram. Heb je enkel Facebook? Dan kan je ook daar de Verhalen functie gebruiken.

Voeg eventueel nog een persoonlijke tekst toe in een extra beeld.