Waterprojecten provincie Antwerpen krijgen via 'Levend Water' Vlaamse subsidies

17.04.2024

Het ‘Levend Water’ subsidieproject van de Vlaamse Milieumaatschappij ondersteunt ingrepen die de structuur en de kwaliteit van de waterlopen herstellen. Enkele provinciale initiatieven mogen rekenen op financiële steun.

De ingrepen in de provinciale waterlopen zorgen voor minder wateroverlast en een betere bescherming tegen droogte. Als bijkomend voordeel zorgen ze ook voor meer biodiversiteit en een verhoogd zelfzuiverend vermogen.

Dit zijn de gelukkige projecten die mogen rekenen op subsidies:

• Ecologisch valleiherstel van de Aa in Oosthoven, Oud-Turnhout
  • Valleiherstel van het Merkske in Hoogstraten
  • Klimaatbestendige herinrichting van de bovenlopen van de Kleine Nete in Mol en Dessel
  • Openleggen van de Keerbeek in Ranst

Meer info over de geselecteerde projecten lees je in de projectfiches op de website van de Vlaamse Milieumaatschappij. In dat document staan ook projecten van andere initiatiefnemers die subsidies mogen ontvangen.

De Vallei van het Merkske