Bezoek onze duurzame pareltjes op de Dag van de Architectuur

09.10.2015

Op zondag 11 oktober kun je tijdens de Dag van de Architectuur in Vlaanderen en Brussel meer dan negentig opmerkelijke gebouwen bezoeken. Ook de provincie Antwerpen neemt deel.

AP Hogeschool Ellermansstraat, Antwerpen © Chak Lopez

We zetten de deuren van twee van onze meest duurzame gebouwen open: de gloednieuwe campus Spoor Noord en de Nekkerpool.
Onze eigen medewerkers verzorgen samen met de architectenbureaus enkele boeiende rondleidingen. Je kunt je plaatsje reserveren via de website van de Dag van de Architectuur.

Campus Spoor Noord van de AP Hogeschool aan de Ellermanstraat werd dit jaar in gebruik genomen. Dit hoogstandje qua techniek en duurzaamheid biedt onderdak aan heel wat technische en wetenschappelijke opleidingen. Bij zacht weer kun je nazomeren op de mooie patio.

Het provinciaal Sport- en Recreatiecentrum De Nekker in Mechelen kreeg er begin 2013 een parel van een zwembad bij: de Nekkerpool. Het maakt deel uit van een groter geheel met nieuwe tribune, cafetaria, kinderspeelzaal en onthaalpaviljoen. Tijdens de rondleiding neem je ook een kijkje in de technische ruimte van het zwembad.

Voor meer informatie en inschrijven kun je terecht op de website van de Dag van de Architectuur.