Nieuwe landschapsbrochure belicht de middenloop van de Kleine Nete in en rond Herentals.

10.10.2022

In de provincie Antwerpen zijn er heel wat natuurlijke rijkdommen te vinden. In de brochurereeks ‘Landschappen’ belichten we de cultuurhistorische waarde van specifieke landschappen. De nieuwste uitgave draagt de titel ‘De middenloop van de Kleine Nete in en rond Herentals - een aaneenschakeling van tableautjes met elk hun eigen charme’.

cover brochure De middenloop van de Kleine Nete

Na de lustrumeditie over de samenvloeiing van de drie Netes in Lier in 2019, verleggen we in 2022 onze aandacht naar de Kleine Nete en de stad Herentals. In de schaduw van de Kempense Heuvelrug bepaalt de riviervallei het afwisselende landschap van de historische hoofdstad van de Kempen. Deze landschapsbrochure is uitgegeven naar aanleiding van de elfde provinciale Landschapsdag, die de cultuurhistorische waarden van een landschap in de provincie onder de aandacht brengt.

Deze nieuwste en ook eerdere uitgaven vind je in de digitale kiosk. Lees je een brochure toch nog liever op papier? Dan kun je ze zo lang de voorraad strekt bestellen via erfgoed@provincieantwerpen.be of telefonisch via 03 240 64 14.