Jeugd ontdekt nieuwe fortapp in fort Duffel

22.07.2018

Donderdag 19 juli testten kinderen van de gemeentelijke speelpleinwerking De Locht in fort Duffel de nieuwe erfgoedapp van de provincie Antwerpen uit. Deze app leidt gezinnen en kinderen doorheen 500 jaar geschiedenis en laat hen kennismaken met het leven tussen de fortmuren, vroeger en nu.

Een aantrekkelijke erfgoedapp voor kinderen, om de forten op een hedendaagse manier te ontdekken. Dàt belooft de nieuwe erfgoedapp.  Ontwikkeld door de provincie Antwerpen, in overleg met de vzw Kempens Landschap en de gemeenten Duffel, Nijlen, Puurs en Beveren.

De app werd op 19 juli l.l. door lokale jeugd getest in fort Duffel. Via leuke doe- en denkopdrachten vernamen ze samen met mascotte ‘Soldaat Achille’ de interessantste weetjes over de lokale geschiedenis, het fort, de bewoners van vroeger en nu. Een educatieve uitstap werd een echte beleving.

Het houdt de interesse voor de forten en hun rol in onze hedendaagse maatschappij levendig. Bovendien wordt de laatste jaren sterk(er) ingezet op toeristische erfgoedontwikkeling en -ontsluiting. Diverse partners in de sectoren toerisme en erfgoed ondersteunen elkaar steeds beter in de ontwikkeling en promotie van recreatieve programma’s. De nieuwe fortenapp biedt het gezins- en jeugdtoerisme de kans om kinderen te betrekken bij het historische fortenerfgoed in de provincie Antwerpen.

Download de app via http://erfgoedapp.be/ (voor Android en Apple).

De app is vanaf nu beschikbaar in de forten van Duffel, Nijlen, Puurs en Beveren (Liefkenshoek).

Meer info? Contacteer Joachim Piens, projectcoördinator Forten provincie Antwerpen (03/240 55 62) of  de deelnemende forten