Masterplan Stationsomgeving Boom is goedgekeurd

21.11.2022

Op 17 november 2022 keurde de gemeenteraad van Boom het 'Masterplan Stationsomgeving Boom' goed. Eerder gebeurde dat ook al door de stuurgroep, met vertegenwoordigers van lokaal bestuur Boom en de deputatie van de provincie Antwerpen

Het masterplan beschrijft een visie om de wijk op te waarderen en beter te verbinden met de ruime omgeving. Het masterplan geeft zo de nodige krijtlijnen om toekomstige plannen uit te werken.

Sfeerbeeld van het perrons en de sporen van het station van Boom bij valavond. De hemel kleurt blauw-roze. Er zijn geen treinen, slechts een persoon zit te wachten op een bank.

Je vindt het volledige masterplan hier.

Nu het masterplan is goedgekeurd, kan het project naar een volgende fase: het opstellen van een actieplan. Daarin wordt onderzocht wat voor elk van de deelprojecten concreet nodig is - ook financieel - om deze op korte of lange termijn uit te voeren.