Kunst in het provinciehuis - LETTEREN

19.12.2023

Vanaf 26 januari 2024 kan je in het Antwerpse provinciehuis een nieuwe expo bezoeken. Beeldende kunst waarin taal een cruciale rol speelt krijgt een plaats in de kunstinstallatie.

Marcel Van Maele - Gebottelde gedichten

De provinciale kunstcollectie telt heel wat werken met raakpunten tussen beeldende kunst en literatuur of poëzie. Werk dat vaak is ontstaan uit samenwerkingen tussen kunstenaars en schrijvers, maar ook individueel werk van dubbeltalenten. In de publieke ruimte van het provinciehuis kan je zien hoe taal en beeldende kunst elkaar ontmoeten.

Verwacht je onder meer aan kunstmappen met bijdragen van schrijvers en knap geïllustreerde poëziebundels.

LETTEREN: praktische info

Wanneer

Van 26 januari tot en met 19 april 2024, tijdens de openingsuren van het provinciehuis: op werkdagen van 8 tot 18 uur (gesloten tijdens weekends en op feestdagen).

Waar

Provinciehuis Antwerpen, Koningin Elisabethlei 22, Antwerpen

Prijs

Meer info

Meer info vind je op de pagina LETTEREN.

Over de kunstcollectie

Met een verzameling van ruim 2200 objecten bezit de provincie een rijke en diverse kunstcollectie. Het merendeel van de collectie is afkomstig van kunstenaars die een link hebben met de provincie Antwerpen. Het provinciebestuur zorgt ervoor dat haar kunstwerken op verschillende locaties toegankelijk zijn voor het grote publiek. In het provinciehuis wordt een deel van de collectie in wisselende opstellingen getoond in de installatie Every Collection Hides Another Collection.