Code oranje voor bossen en natuur- en heidegebieden

08.06.2023

Het risico-niveau voor droogte en warmte in de bossen en natuurgebieden van de provincie Antwerpen gaat naar code oranje.

code oranje

Er komen enkele hete en droge dagen aan, ook de wind is een risicofactor, daarom wordt nu een rook– en vuurverbod afgekondigd in de bossen en natuurgebieden van de provincie Antwerpen.

Wat betekent code oranje?

Door de aanhoudende droogte paste het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB) de brandwaarschuwingsindex voor het volledige grondgebied van de provincie Antwerpen aan naar fase oranje. Dit betekent dat er hoog brandgevaar is. Ook voor onze provinciale groen- en recreatiedomeinen gelden deze maatregelen. Wees dus voorzichtig als je de natuur in gaat, rook niet in natuur- en bosgebieden, maak geen vuur en laat kinderen niet zonder toezicht op het terrein. Op de camping van het Zilvermeer mag je niet meer barbecueën met gebruik van vuur.