Kunst in het provinciehuis - Pol Mara en tijdgenoten

01.09.2022

Van 5 september tot en met 14 oktober 2022 loopt in de kunstinstallatie in het provinciehuis een presentatie met werk van Pol Mara en enkele van zijn tijdgenoten. Individuele bezoekers zijn welkom om op werkdagen te komen kijken. In Zoersel is er gelijktijdig een tweede selectie, te zien tijdens weekends.

In het provinciehuis kan je in de kunstinstallatie Every Collection Hides Another Collection werk zien van Pol Mara en enkele van zijn tijdgenoten. Om het belang van Mara binnen het artistieke milieu van de 20ste eeuw te benadrukken, maar bovenal ook vanwege de verbindende rol die hij daarin speelde, werd gekozen voor een greep uit de volledige loopbaan van de kunstenaar in confrontatie met kunstwerken van collega-kunstenaars.

Met werk van Pol Mara, Pol Bury, Vic Gentils, Rudolf Meerbergen, Paul Ibou, Cel Overberghe, Camiel Van Breedam, Guy Vandenbranden, Paul Van Hoeydonck, Dan Van Severen, Jef Verheyen, Mark Verstockt, Jan Dries en Jan Cox.

Tegelijk organiseert cultuurhuis De Bijl in Zoersel onder dezelfde titel een tweede selectie, die bruiklenen van de provincie combineert met werk uit onder meer de kunstverzameling van Universiteit Antwerpen.

Pol Mara en tijdgenoten (provinciehuis)

Wanneer

Van 5 september tot en met 14 oktober 2022, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur (gesloten tijdens weekends en op feestdagen).

Provinciehuis Antwerpen, Koningin Elisabethlei 22, Antwerpen

Gratis voor individuele bezoekers (geen groepen)

Meer info vind je op de pagina Pol Mara en tijdgenoten.

Over de kunstcollectie

Met een verzameling van ruim 2200 objecten bezit de provincie een rijke en diverse kunstcollectie. Het merendeel van de collectie is afkomstig van kunstenaars die een link hebben met de provincie Antwerpen. Het provinciebestuur zorgt ervoor dat haar kunstwerken op verschillende locaties toegankelijk zijn voor het grote publiek. In het provinciehuis wordt een deel van de collectie in wisselende opstellingen getoond in de installatie Every Collection Hides Another Collection.