Paulien blikt terug op haar stage met een visuele voorstelling

03.06.2020

Paulien volgt de richting communicatiemanagement aan AP Hogeschool en liep stage bij Europa Direct in het voorjaar van 2020. In de visuele voorstelling hieronder, geeft zij een beeld van hoe haar stage eruitzag. Onder de afbeeldingen, vind je de uitgeschreven tekst van de infographic.

Stagiaire Paulien toont in deze visuele voorstelling hoe een stage bij Europa Direct eruitziet.

Een stage bij Europa Direct Provincie Antwerpen, hoe ziet dat eruit? Stagiaire Paulien legt het je uit!

Is Europa Direct van Europa of Provincie Antwerpen? De Europese Commissie gaf opdracht aan alle lidstaten: Breng Europa dichter bij de burger. Hierdoor ontstond Europa Direct in alle lidstaten. Provincie Antwerpen werd één van de gastorganisaties van Europa Direct. In provincie Antwerpen valt Europa Direct onder dienst Europa. Deze dienst behoort tot het departement 'Economie, Streekbeleid en Europa' (DESE).

Dienst Europa heeft twee luiken met 11 werknemers. Het eerste luik zijn de Europese fondsen. Projectmanagers begeleiden projecten met Europees geld binnen de provincie. Het tweede luik is Europa Direct. Europa Direct provincie Antwerpen brengt Europa dichter bij de burger door 'Europa in de klas' en 'Pop up Europa' in gemeentes. Europa Direct provincie Antwerpen krijgt ook steun van Federale Overheidsdienst Buitenlandse zaken.

Stagiaire Paulien toont in deze visuele voorstelling wat haar taken als stagiaire bij de dienst Europa waren.

Wat zijn je taken als stagiair bij Europa Direct Provincie Antwerpen?

Europa Direct Provincie Antwerpen telt drie werknemers:

• Jeroen, die zich bezighoudt met Europa in de klas;
  • Jeannette, die 'Pop up Europa' in goede banen leidt;
  • Lies, die verantwoordelijk is voor de communicatie van dienst Europa.

Ik hielp hen tijdens mijn stage met de volgende taken:

• Sociale media: Facebook, Instagram en Pinterest
  • Persberichten