Kunst in het provinciehuis - Publiek Park

11.09.2023

Van 15 september tot 1 oktober vind je in de tuin rond het Antwerpse provinciehuis werk van kunstenaars die deelnemen aan het festival Publiek Park. Hierbij aansluitend maakten we met de curatoren een selectie uit de provinciale kunstcollectie, gratis te zien in het provinciehuis tot 1 december.

Sonja Rosalia Bauters - Het klaverjaar (1992, olieverf op paneel )
Sonja Rosalia Bauters - Het klaverjaar

Van 15 september tot en met 1 oktober 2023 vindt Publiek Park plaats, een festival rond beeldende kunst in de publieke ruimte, dit jaar met het Harmoniepark en Albertpark als uitvalsbasis. Ook in de tuin rond het provinciehuis krijgen enkele kunstwerken tijdelijk een plek. Je zal er origineel werk kunnen zien van kunstenaars Christiane Blattmann, Guy Woueté, Leander Schönweger en Jakub Jansa.

Publiek Park vormde een aanleiding om met de curatoren een opstelling voor de kunstinstallatie in het provinciehuis uit te werken. De collectiepresentatie is te zien van 15 september tot 15 december 2023. Gratis toegankelijk op werkdagen van 8 tot 18 uur (gesloten tijdens weekends en op 1 en 2 november).

Meer info

Meer info over de collectiepresentatie vind je op de webpagina Kunst in het provinciehuis - Publiek Park.

Over de kunstcollectie

Met een verzameling van ruim 2200 objecten bezit de provincie een rijke en diverse kunstcollectie. Het merendeel van de collectie is afkomstig van kunstenaars die een link hebben met de provincie Antwerpen. Het provinciebestuur zorgt ervoor dat haar kunstwerken op verschillende locaties toegankelijk zijn voor het grote publiek. In het provinciehuis wordt een deel van de collectie in wisselende opstellingen getoond in de installatie Every Collection Hides Another Collection.