Veiling groepsaankoop groene stroom en gas

18.10.2017
Opnieuw meer dan 106.000 deelnemers voor groepsaankoop energie
29% korting met groepsaankoop groene stroom Provincie Antwerpen
GS banner FB

Meer dan 106.000 deelnemers schreven zich in voor de 8e groepsaankoop groene stroom en gas van de provincie Antwerpen. ENGIE Electrabel deed het beste bod op de veiling. Met maar liefst 29% korting.

Tijdens de veiling vandaag brachten verschillende energieleveranciers hun beste bod uit. ENGIE Electrabel kwam als winnaar uit de bus. Deelnemers die zich inschreven voor elektriciteit en gas zullen een persoonlijk voorstel ontvangen waarbij de energiekosten gemiddeld maar liefst 29% voordeliger zijn dan het actueel marktaanbod. Deelnemers met alleen elektriciteit zijn dit jaar ook het voordeligst uit bij ENGIE Electrabel. Zij ontvangen een aanbod dat gemiddeld 25% voordeliger zal zijn. De energieprijs maakt maar een deel van je factuur uit, daarop krijg je de korting. Die is berekend ten opzichte van het gewogen gemiddelde van vergelijkbare tarieven van de 6 grootste energieleveranciers.

Deelnemers zijn zoals elk jaar zeker van voordelige vaste prijzen gedurende de volledige looptijd van hun 1-jarig energiecontract.

Ook na 8x groot succes

De groepsaankoop van de provincie Antwerpen blijft groeien, ook dit jaar schreven erg veel mensen zich in: meer dan 106.000.
Mensen blijven maar hogere facturen krijgen, zeker voor energie. Daar is nog niets aan veranderd, maar je kan je er wel tegen wapenen! Deze 8e editie bewijst opnieuw dat consumenten tot heel wat in staat zijn als ze zich verenigen. En met hoe meer ze zijn, hoe sterker ze staan. De provincie Antwerpen helpt hen met een goede omkadering en de juiste informatie. We hebben zo de markt de afgelopen jaren mee in gang gezet en daar kunnen we hier in de provincie Antwerpen samen trots op zijn.

Persoonlijk voorstel

Nadat het winnende bod is omgerekend, krijgt elke deelnemer uiterlijk 27 oktober een persoonlijk voorstel. Zo komt iedereen te weten hoeveel hij of zij -op basis van het persoonlijk verbruik-  kan besparen. Elke deelnemer beslist daarna zelf, tot en met 27 november, of hij dit aanbod aanvaardt. Daarna wordt de overstap volledig geregeld.

Meer info:
www.samengaanwegroener.be