Nieuwe publicaties over het provinciehuis

30.11.2020
???module.newsItem.label.themes???

In de afgelopen maanden verschenen drie publicaties waarin het Antwerpse provinciehuis prominent aanwezig is.

publicaties provinciehuis 2020

Een klepper van jewelste is het Architectuurboek Vlaanderen N° 14 van het Vlaams Architectuurinstituut. Daarin vind je een beschrijving van het gebouw met foto’s en ontwerpschetsen van pagina 258 tot en met 264, met toelichting van Maarten Van Den Driessche. Het volledige boekwerk omvat 50 fiches en diverse essays onder de slagzin: ‘Wanneer attitudes vorm krijgen’. Hier vind je meer info.

Zeer stijlvol is de publicatie Doma van juli-september 2020. In Engels en Grieks en vooral met veel foto’s en schetsen vind je toelichting van Xaveer de Geyter Architects over de architectuur en het bouwproces van het provinciehuis. Het beeld op de voorpagina van het hoofdstuk verwijst naar het kruisvormige grondvlak van het provinciehuis met de zwenk. Ga maar eens kijken.

In de monumentale editie 204 van El Croquis gaat de Madrileense uitgever in op XDGA-Xaveer De Geyter. Met ons provinciehuis onder een grijze wolkenhemel op de voorpagina en binnenin een fotoreportage van pagina 116 tot en met 147. Verder in de 255 pagina’s tellende monografie vind je het ondertussen impressionante portfolio van Xaveer De Geyter en zijn architectengroep, met foto’s en interviews. In Engels en Spaans. Alle info vind je op deze pagina.

Neem zeker ook eens een kijkje op onze webpagina's over het provinciehuis.