Provinciehuis genomineerd voor Publica Awards

09.04.2020
???module.newsItem.label.themes???

Het Antwerpse provinciehuis is genomineerd voor de Publica Awards, die de beste overheidsopdrachten in ons land bekronen. De nominatie in de categorie ‘urban’ is een belangrijke publieke erkenning voor dit bouwproject dat mee de skyline van de stad bepaalt. Tot 1 juni kan iedereen online meestemmen voor de publieksprijs.

Het gebouw is zoveel meer dan een nieuwe werkplek voor 700 provinciale ambtenaren en congresruimte voor 400 deelnemers. Het is ook een toonbeeld van compacte, duurzame en toekomstgerichte architectuur. Op een minimale oppervlakte werd een maximale werkruimte ontwikkeld, die wordt aangevuld met flink wat nieuw groen in de stad. We kijken uit naar een publieke tuin van maar liefst 22.000 m²!

Duurzaam en iconisch

Het provinciehuis is één van de grootste klimaatpassief kantoorgebouwen van het land, met onder meer betonkernactivering en ondergrondse opslag van warmte. Er komt geen fossiele brandstof meer aan te pas. In moeilijk vaarwater hebben we een kwalitatief project opgeleverd dat tegelijk duurzaam en iconisch is.

“Meedoen is ook voor onze medewerkers een opsteker”, weet Karl Cools, departementshoofd Logistiek bij de provincie Antwerpen. “Het volledige traject van afbraak en bouw van de nieuwe toren is samen met de draai naar een digitale toekomstgerichte organisatie door onze provinciemedewerkers uitgewerkt en begeleid. Wij zijn heel fier dat we dit zelf hebben gedaan.”

Ook jij kan je stem uitbrengen

De Publica Awards worden in september uitgereikt in Brussel. Wie het Antwerpse provinciehuis aan de publieksprijs wil helpen, kan tot 1 juni een stem uitbrengen op 'Bouw provinciehuis Antwerpen' via de website van de Publica Awards.