Aannemer plaatst 120 meter fietsbrug

12.10.2017

Na het plaatsen van de fietsbrug over de Singel in Berchem in april van dit jaar is het deze week tijd om de brug te vervolledigen. De aannemer plaatst de komende dagen de zes ontbrekende brugdelen op z’n plaats.

De voorbije maanden leek het alsof er enkel aan de Posthofbrug en over de Singel aan een brug werd gebouwd. Niets is echter minder waar. De aannemer werkte de overige brugdelen af in het atelier en zal ze de komende dagen plaatsen. Eens deze werken achter de rug krijg je een goed idee van het traject van ongeveer 600 meter tussen de Posthofbrug en het fietsparkeergebouw aan Berchem-station.

Van zodra de brugdelen geplaatst zijn, werkt de aannemer de verbindingen af. Nadien volgen nog de verlichting in de leuning en zal de rode coating aangebracht worden. Al deze werken zijn sterk afhankelijk van de weersomstandigheden.

In het kader van deze werken worden de fietspaden aan beide zijden van de Posthofbrug opnieuw aangelegd. Op dit moment zijn de werken aan de noorderzijde van de brug volop bezig.

EFRO-subsidie

Deze fietsbrug maakt deel uit van de fietsostrade F1 Antwerpen-Mechelen-Brussel. De provincie Antwerpen krijgt voor de bouw EFRO-subsidies omdat de fietsbrug belangrijk is voor de regionale en economische ontwikkeling. EFRO staat voor Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Ook de stad Antwerpen en de Vlaamse overheid investeren mee in het project.

Fietsbrug Berchem
Plaatsing van de 6 ontbrekende brugdelen van de fietsbrug in Berchem