‘Steenbakkerstunnels herontdekt’ in Boom, Niel en Rumst is wandeling van het jaar!

16.09.2021

Industrieel erfgoed zoals je dat nergens in Vlaanderen vindt. Maar ook natuur, street art, magische trollen en karaktervolle horeca. Samen ‘Steenbakkerstunnels herontdekt’ in Boom, Niel en Rumst. Door wandelaars verkozen tot wandeling van het jaar.

Bijna 4000 wandelaars brachten hun stem uit in de wedstrijd ‘Wandeling van het jaar’. Met dit initiatief zet Toerisme Provincie Antwerpen het sterke en gevarieerde wandelaanbod in de kijker.

‘Steenbakkerstunnels herontdekt’ in Boom, Niel en Rumst haalde het voor de kandidaten uit Kasterlee, Ravels (2), Mol, Edegem, Willebroek en Baarle.

Enkele blikvangers

• industrieel erfgoed, met o.a. een vijftiental steenbakkerstunnels;
  • drie steenbakkerijmusea;
  • site Noeveren, toekomstige toeristische onthaalpoort;
  • Provinciaal Recreatiedomein De Schorre;
  • natuurgebied Walenhoek;
  • graffitikunst van Yellow Brick Road.

‘Steenbakkerstunnels herontdekt’ praktisch

‘Steenbakkerstunnels herontdekt’ doorkruist Boom, Niel en Rumst.

Vertrek: parking 1 van Provinciaal recreatiedomein De Schorre, Schommelei 1, 2850 Boom (bij KP 102)

Het volledige traject is 17 km lang. Je verkort de wandeling of splitst ze op in twee lussen (6,7 en 10,3 km) bij KP 100.

Meer details, trajectinfo en gedetailleerde brochure op Scheldeland.be.