7 x nazomeren op de fiets

20.09.2021

Sportief nazomeren? Dat doe je met ‘Op de fiets’, een samenwerking tussen de provincie Antwerpen en de regionale zenders ATV en RTV.

Zeven nieuwe toproutes langs het fietsknooppuntennetwerk live op de buis! Mooi om te bekijken én te verkennen.

‘Op de fiets’ brengt elke route van start- tot eindpunt op televisie. Je zit als het ware mee in het zadel en ziet het landschap en de stemmige hoekjes voorbijglijden. Dronebeelden, een voice-over met interessante weetjes en sfeerfoto’s van de belangrijkste bezienswaardigheden maken er een aangename kijkervaring van.

De routes zelf verkennen is uiteraard nóg fijner. Zeker als je alle toeristische aanraders meepikt.

Uitzendschema najaar

6 t/m 10 september: ‘Van Het Anker naar den Duvel’ (Mechelen, Willebroek en Puurs-Sint-Amands)

13 t/m 17 september: ‘Fietsen over de Slapende Reus’ (Kasterlee, Geel en Retie)

20 t/m 24 september: ‘Met de waterbus naar Linkeroever’ (Antwerpen, Zwijndrecht en Beveren)

27 september t/m 1 oktober: ‘Grenzeloos genieten’ (Hoogstraten, Merksplas en Baarle)

4 t/m 8 oktober: ‘Langs Kempense heide’ (Brasschaat, Kalmthout en Wuustwezel)

11 t/m 15 oktober: ‘Drempelvrij in de vallei van de Kleine Nete’ (Zandhoven, Vorselaar, Grobbendonk en Herentals)

18 t/m 22 oktober:  ‘Tussen Dijle en Nete’ (Mechelen, Bonheiden, Sint-Katelijne-Waver en Duffel)

‘Op de fiets’ loopt zeven weken lang op ATV en RTV/TV Plus.

Elke week staat een nieuwe route in de kijker, met telkens vijf reportages van maandag tot en met vrijdag (meerdere uitzendingen overdag).

Alle details over de fietsroutes vind je op www.provincieantwerpen.be/opdefiets:

• korte voorstelling
  • kaartmateriaal
  • gpx-coördinaten
  • link naar video’s

PS: ook de routes van 2020 en voorjaar 2021 blijven downloadbaar.