4 maanden om provinciebelasting te betalen

29.03.2021
???module.newsItem.label.themes???

Net zoals vorig jaar heeft de provincie Antwerpen beslist om de betalingstermijn voor de algemene provinciebelasting te verlengen naar vier maanden. Het provinciebestuur neemt deze beslissing om te voorkomen dat haar inwoners in deze moeilijke tijden in financiële problemen komen. Zoals steeds zijn de meest kwetsbare groepen binnen de samenleving, waaronder rechthebbenden op een verhoogde tegemoetkoming, automatisch vrijgesteld van de algemene provinciebelasting.

Wie dus binnenkort zijn aanslagbiljet in de bus krijgt, heeft vier maanden tijd om zijn belasting te betalen. Als je problemen hebt om binnen deze termijn te betalen, kan je steeds contact opnemen met de belastingdienst over een persoonlijk afbetalingsplan.

De aanslagbiljetten voor de provinciebelasting op de bedrijven worden pas in juni verzonden. Ook voor hen zal het provinciebestuur de belasting gedurende 4 maanden niet actief invorderen.

Heb je na het lezen hiervan nog vragen? Neem dan zeker een kijkje bij de veelgestelde vragen.