KOPPEN - Portretten uit de provinciale collectie

25.11.2022

In het provinciehuis kan je een nieuwe expo met portretten en bustes uit de provinciale collectie bezoeken.

KOPPEN - fragment opstelling in de kunstinstallatie in het provinciehuisction'

De provinciale kunstcollectie telt heel wat bustes en portretten, die we graag aan je tonen. Er is bovendien een nieuw portret op komst: dat van gouverneur Cathy Berx. Het wordt momenteel geschilderd door de Antwerpse Naima Aouni. In het voorjaar van 2023 wordt het portret toegevoegd aan de portrettengalerij der gouverneurs op -1.

Het nieuwe gouverneursportret vormde een mooie gelegenheid om in de provinciale collectie op zoek te gaan naar uiteenlopende voorstellingen van personen. Deze verzameling ‘koppen’ presenteren we in haar grote diversiteit van genres en technieken, in onze kunstinstallatie op +1.

Prijs

Gratis.

Meer info

Meer info, waaronder openingstijden, vind je op de webpagina over KOPPEN. Wie graag op de hoogte blijft en uitnodigingen wil ontvangen voor vernissages, vindt onderaan een link om in te schrijven op onze mailing.

Over de kunstcollectie

Met een verzameling van ruim 2200 objecten bezit de provincie een rijke en diverse kunstcollectie. Het merendeel van de collectie is afkomstig van kunstenaars die een link hebben met de provincie Antwerpen. Het provinciebestuur zorgt ervoor dat haar kunstwerken op verschillende locaties toegankelijk zijn voor het grote publiek. In het provinciehuis wordt een deel van de collectie in wisselende opstellingen getoond in de installatie Every Collection Hides Another Collection.