Nieuw provinciehuis bereikt hoogste punt

24.08.2017
???module.newsItem.label.themes???

Sinds eind 2014 bouwt de provincie Antwerpen aan een nieuw provinciehuis. De ruwbouw heeft nu z’n hoogste punt bereikt: 57,7 meter. Tijd voor de meiboom!

Op 28 augustus zetten we de meiboom op de bouwwerf van het provinciehuis. Tijdens de laatste Open Wervendag trok die nog een 5000-tal bezoekers. Het dak is nog niet volledig klaar, maar het hoogste punt is bereikt! De meiboom symboliseert de sterkte en stabiliteit van het gebouw en is een uitstekende gelegenheid om de arbeiders en de aannemers te bedanken. Na bijna 3 jaar bouwen, gebeurde er nog geen enkel ongeval met werkverlet tot gevolg.

Resultaten na 2 jaar en 10 maanden bouwen

Aannemers Democo en Denys werken, sinds oktober 2014, aan de ruwbouw, de technieken en de afwerking. 2 jaar en 10 maanden later is het gebouw opgetrokken tot de 14de verdieping. Het ondergronds gedeelte met het congrescentrum is volledig in ruwbouw afgewerkt. In het kantoorgebouw wordt er naarstig gewerkt aan de technieken en afwerking. De bibliotheek is al geplaatst en strekt zich uit op de 11de en 12de verdieping. De patio op de 14de verdieping laat de zon in het gebouw schijnen. In het najaar van 2018 nemen de provinciale medewerkers hun intrek in het nieuwe provinciehuis.