PingPong - Kunst uit de Collectie Provincie Antwerpen

29.04.2022

Nog tot 12 augustus kan je in het provinciehuis PingPong bezoeken, een expo met werk uit de kunstcollectie van de provincie Antwerpen. Kunstenaar Nico Dockx en collectiebeheerder Bob Daems zorgden voor een boeiende selectie.

PingPong - 2de interventie in kunstinstallatie provinciehuis

Kunstenaar Nico Dockx en collectiebeheerder Bob Daems voerden een conversatie die leidde tot een nieuwe interventie in de kunstinstallatie Every Collection Hides Another Collection. De invulling volgde het verloop van een partijtje ping pong. Via associaties kregen een 70-tal werken zo een plaats in de publieke zone van het provinciehuis.

Individuele bezoekers kunnen gratis een bezoekje brengen tijdens de openingsuren van het provinciehuis. Een brochure bij de installatie licht associaties en motieven bij PingPong toe.

Wanneer

Van 29 april tot en met 12 augustus 2022, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur (gesloten tijdens weekends en op feestdagen).

Provinciehuis Antwerpen, Koningin Elisabethlei 22, Antwerpen

Meer info

Meer info en een fragment uit het gesprek van Nico en Bob vind je op de pagina over PingPong.

Over de kunstcollectie

Met een verzameling van ruim 2200 objecten bezit de provincie een rijke en diverse kunstcollectie. Het merendeel van de collectie is afkomstig van kunstenaars die een link hebben met de provincie Antwerpen. Het provinciebestuur zorgt ervoor dat haar kunstwerken op verschillende locaties toegankelijk zijn voor het grote publiek. In het provinciehuis wordt een deel van de collectie in wisselende opstellingen getoond in de installatie Every Collection Hides Another Collection.