Procesgericht evalueren van anderstalige nieuwkomers in OKAN secundair

Datum/uur
  • donderdag 25 november 2021 van 09.30 uur tot 15 uur
Doelgroepen
  • Lerarenopleiding

  • Secundair onderwijs

  • Leerkrachten

Prijs

55 euro

Inhoud?

Anderstalige nieuwkomers hebben specifieke noden tijdens de les, maar op welke manier kan je hun vooruitgang ook op een gepaste en bruikbare manier evalueren?

In deze interactieve workshop ontdek je verschillende mogelijkheden om het leerproces van je nieuwkomers op een brede en permanente manier in kaart te brengen, zodat je je onderwijs kan afstemmen op de specifieke taalleerbehoeften van de leerlingen. We denken samen na over wat je kan evalueren en reiken je concrete voorbeelden van observatie-instrumenten, toetsen en portfolio’s aan. Door uit te wisselen met collega's kan je reflecteren over welke vormen van evaluatie je kan meenemen naar je eigen klaspraktijk.

Na de vorming is er een welkom@docAtlas voorzien. Daarbij kunnen deelnemers tussen 13 en 15 uur materialen verkennen die aansluiten bij de vorming.

Voor wie?

OKAN-leerkrachten, zorgleerkrachten en -coördinatoren, beleidsondersteuners, directies, pedagogisch begeleiders en andere geïnteresseerden uit het secundair onderwijs.

Duur?

1 dagdeel van 3 uur + welkom@docAtlas tussen 13 en 15 uur

Deelnameprijs?

55€/persoon