Heldere teksten schrijven bij kunst - online

Datum/uur
  • woensdag 22 maart 2023 van 09.30 uur tot 12.30 uur
Doelgroepen
  • Secundair onderwijs

  • Leerkrachten

  • Lerarenopleiding

  • Volwasseneneducatie

  • BuO Leerzorg

Prijs

15€

Isabel Kennis

INHOUD?

Schilderijen en beelden tonen de wereld. Ze zijn inspirerend lesmateriaal. In deze vorming leer je hoe je op maat van je cursisten/leerlingen teksten kan schrijven bij kunstwerken.

In het eerste deel van de vorming krijg je een inspirerende uitleg over enkele kunstwerken en beelden waarmee je in je groep aan de slag kan gaan. Vervolgens krijg je concrete schrijftips over rond je eenvoudige teksten op maat van je doelpubliek kan schrijven over kunstwerken. Aan de hand van deze info gaan we aan de slag. Je schrijft zelf teksten bij de kunstwerken en krijgt feedback van de begeleidster. Op het einde van de sessie ga je naar huis met enkele teksten bij schilderijen of beelden op maat van je doelpubliek. 

Als je zelf kunstwerken kent die jouw doelpubliek kunnen aanspreken, kan je deze ook gebruiken.

 

DOOR WIE?

Isabel Kennis werkt al 21 jaar als educatief medewerkster en als verantwoordelijke voor sociale en culturele participatie in het Centrum voor Basiseducatie Brusselleer. Ze heeft ervaring met nt2alfa, nt2, nt1. Ze is de auteur van het Wablieftboek ‘Je ziet altijd meer’, een toegankelijk kunstboek geschreven in eenvoudige taal.

VOOR WIE?

Voor lesgevers alfa, nt2, nt1, okan, lesgevers kunst, museummedewerkers

 

ONLINE?

Deze sessie zal plaatsvinden via Zoom en wordt niet opgenomen.

BETALING & ANNULATIEPROCEDURE?

Deze leeractiviteit kost 15 euro. Je betaalt na de vorming, bij ontvangst van onze factuur. 

ANNULATIEPROCEDURE:

* Aanvrager: De deelnemer kan de inschrijving tot 7 dagen vóór de workshop kosteloos annuleren.

* docAtlas: In geval van overmacht kan docAtlas een vorming annuleren. DocAtlas verwittigt de personen die zich inschreven dan zo snel mogelijk.

Deze vorming wordt mede mogelijk gemaakt door de steun van Literatuur Vlaanderen.