Leerlabotraject: Anderstalige leerlingen in de klas: een zoektocht naar methodieken en tools

Met welke tools en methodieken hou je de anderstalige leerlingen in je klas aan boord?

Datum/uur
  • dinsdag 1 februari 2022 van 13 uur tot 15 uur
Status
Uiterste inschrijfdatum
dinsdag 25 januari 2022
Datum/uur
  • vrijdag 11 maart 2022 van 13 uur tot 15 uur
Datum/uur
  • dinsdag 3 mei 2022 van 13 uur tot 15 uur
Doelgroepen
  • Leerkrachten

  • Lager onderwijs

  • BuO Leerzorg

Prijs

85€

Er zitten steeds vaker kinderen in de klas die het Nederlands onvoldoende onder de knie hebben om de lesdoelen te kunnen bereiken. Het is een zoektocht naar tools, methodieken om hen aan boord te houden. Een uitdaging die we graag samen met jou aangaan.

In deze 3 leerlabo’s gespreid over het schooljaar gaan we samen, met een vast groepje deelnemers, aan de slag om een antwoord te vinden op jouw vraag. Daarbij staat de uitwisseling tussen de deelnemers centraal. Hun ervaringen en tips, aangevuld met de knowhow van de medewerker van CTO helpen jou misschien al wat meer om een antwoord te vinden op je vraag.

DocAtlas zorgt voor een selectielijst met allerhande leermiddelen die aansluiten bij de vorming.

Voor wie?

Leerkrachten, zorgleerkrachten en -coördinatoren, beleidsondersteuners, directies, pedagogisch begeleiders en andere geïnteresseerden uit het lager onderwijs.

 

Dit digitale traject bestaat uit drie online sessies die telkens zullen plaatsvinden tussen 13 en 15 uur.

  • sessie 1: dinsdag 1 februari 2022
  • sessie 2: vrijdag 11 maart 2022
  • sessie 3: dinsdag 3 mei 2022