Provincie Antwerpen start aanleg fietsweg in centrum Geel

07.10.2020
???module.newsItem.label.themes???

12 oktober 2020 start de aannemer, in opdracht van de provincie Antwerpen, met de aanleg van de fietsinfrastructuur tussen de Technische Schoolstraat en de Heistraat in Geel. Dit maakt deel uit van de realisatie van de fietsostrade F105 Herentals-Balen.

Werfzone werken stad Geel

De provincie Antwerpen legt de fietsostrade F105 Herentals-Balen aan naast de spoorlijn Antwerpen-Hasselt. De realisatie van deze fietsostrade draait op volle toeren. Op grondgebied Geel fiets je al over een gloednieuwe fietsweg tussen Langstraat en Rauwelkoven tot aan de fietstunnel onder de ring van Geel. Binnen enkele weken gaat ook de fietsostrade tussen de Heistraat in Geel en Merelstraat in Mol open.

De provincie zet een volgende stap in de aanleg van de fietsostrade F105 Herentals-Balen in Geel en sluit daarvoor van 12 oktober tot en met 13 november de spoorwegovergang aan de Dr.-Van de Perrestraat af. Voetgangers en fietsers hebben wel doorgang, het gemotoriseerd verkeer moet langs de Westelijke Ring rijden. De werken zijn weersafhankelijk dus we hopen op goed weer zodat de werken niet langer duren dan voorzien.

Deze werken bestaan uit vier delen en duren - zonder onvoorziene omstandigheden en weerverlet - tot en met 13 november 2020:

• Lindenhof: affrezen van het asfalt en aanbrengen van nieuwe toplaag in rode asfalt;
  • Holven: aanleg fietsstraat;
  • Dr. Van Perrestraat: aanpassing kruispunt;
  • Heistraat: aanbrengen van rode gekleurde toplaag.

Kruispunt Heistraat-Holven en spoorweg afgesloten

Tijdens de volledige periode van deze werken is de Dr. Van de Perrestraat ter hoogte van het kruispunt met Heistraat-Holven en de spoorweg volledig afgesloten. Voor het gemotoriseerd verkeer is een omleiding voorzien langs Ring-Rauwelkoven-Kwakkelberg en omgekeerd. Voetgangers hebben wel doorgang, fietsers ook als ze afstappen. In Kwakkelberg geldt een parkeerverbod tussen Stationsstraat en Technische schoolstraat en tussen Valkenborch en Rauwelkoven.

Lindenhof en Heistraat

Begin november 2020 staat het affrezen van het asfalt in Lindenhof op de planning. Nadien krijgt deze straat een nieuwe rode asfalt. In dezelfde periode krijgt de Heistraat een rode gekleurde laag. De exacte data van deze werken zijn momenteel nog niet gekend vermits deze werken afhankelijk zijn van de weersomstandigheden. Tijdens deze uitvoeringsdagen mogen er in Lindenhof en Heistraat geen wagens geparkeerd staan op de openbare weg of op de parkeerplaatsen.